søndag 8. mars 2009

Bursdagskort til en venninne

Stempelet er fra en umontert stempelplate jeg kjøpte på Panduro i fjor en gang. Det er først nå i det siste jeg virkelig har fått fart på kreativiteten og ikke minst idéene til å lage kort.

Det som ser ut som en swirl, er egentlig en L, da hun som skal få dette kortet har et navn som begynner på L.

Denne er skjært ut i kartong med skalpell. Idéen til dette fikk jeg etter å ha lest denne artikkelen på Scrapping.no. Jeg konkluderte også med at det å skjære ut bokstaver og overskrifter var adskillig billigere enn å kjøpe en quick-cutz/cuttlebug/slice eller lignende. Selv om denne teknikken krever STOR konsentrasjon og ikke minst en stødig hånd.
Som artikkelen viser så har jeg først ordnet ordene/bokstavene speilvendt som word-art og skrevet det ut på baksiden av den kartongen/designarket jeg ønsker å bruke. Den samme teknikken er brukt for å For å få til pynten på akkurat dette kortet har jeg også lastet ned to nye fonter jeg syns var kjempefine! Beautiful caps og Clementine scetch heter de. En av de bedre sidene for fonter er: dafont.com.

Dette er innsiden av kortet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei,
Legg gjerne igjen en kommentar når du allikevel er innom og titter!

Ønsker deg en fin dag videre!

Hege